April 10, 2024

Mattias Lilja blir vice-vd för Paradox Interactive

Mattias Lilja har utsetts till vice-vd för Paradox Interactive, han tillträder rollen omgående. I rollen som vice-vd kommer Mattias att driva verksamhetsutveckling såväl som stödja utvecklingen av bolagets strategiska fokusområden.

“Mitt långsiktiga fokus är att stärka vår stabila kärnaffär och leverera en stark pipeline av projekt för framtiden. Det kräver att vi fortsätter att bygga en solid operationell grund medan vi förstärker våra strategiska ansträngningar. Med sin breda erfarenhet inom både spel- och verksamhetsutveckling blir Mattias en viktig pusselbit i det arbetet”, säger Fredrik Wester, vd för Paradox Interactive.

Mattias Lilja har arbetat på Paradox Interactive sedan 2009. Han har bland annat innehaft rollen som Executive Producer, Studiochef, EVP Studios och Chief Operating Officer. Han kommer senast från rollen som Chief of Staff för Paradox Interactive, med ansvar för HR, Talent Acquisition och Kommunikation, områden som kommer fortsätta att ingå i den nya rollen som vice-vd.

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Wester, VD Paradox Interactive

Email: ir@paradoxinteractive.com